چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۰۳

اتاق بازرگاني

صادرات و واردات - در اين وبلاك شما را با مضوعات صادرات و واردات ، فروش عمده ، عمده فروشي آشنا ميكنيم .

اتاق بازرگاني

۲ بازديد

اتاق بازرگاني تنها يك تشكيل نيست بلكه يك نهادي است كه مورد حمايت دولت است و دولت اختيارات بسياري به آن داده است . كه تفويض برخي از اين اختيارات از سوي دولت به اين خاطر است كه دولت كار ها را با راحتي بيشتري انجام دهد و اين اتاق اختيارات ديگر را با چانه زني هاي گستره ي بخش خصوصي بدست آورده است . 


بر اساس ماده 5 قانون اتاق ايران وظايف و اختيارات اتاق ايران عبارتست از:


الف – ايجاد هماهنگي و همكاري بين بازرگانان و صاحبان صنايع و معادن و كشاورزي در اجراي قوانين مربوطه و مقررات جاري مملكتي.

 ب – ارائه نظر مشورتي در مورد مسائل اقتصادي كشور به قواي سه گانه.

ج – همكاري با دستگاه هاي اجرايي و ساير مراجع به منظور اجراي قوانين و مقررات مربوط به اتاق

د- داشتن ارتباط با اتاق ساير كشورها و تشكيل اتاق هاي مشترك و كميته هاي مشترك بر اساس سياست ها 

هـ - تشكيل نمايشگاه هاي تخصصي و بازرگاني داخلي و خارجي با كسب مجوز از مراكز مربوطه

و- تلاش براي شناسايي بازار كالاهاي صادراتي ايران در خارج از كشور

ز- تشويق و ترغيب سرمايه گذاري داخلي در امور توليدي به خصوص در حيطه ي توليد كالاهاي صادراتي كه داراي مزيت نسبي باشند.

ح- سعي در جهت بررسي و حكميت در مورد مسائل بازرگاني داخلي و خارجي اعضا و ساير متقاضيان از طريق تشكيل مركز داوري اتاق ايران

 ط- ايجاد و اداره مركز آمار و اطلاعات اقتصادي به منظور انجام وظائف و فعاليت هاي اتاق.

ي- صدور كارت عضويت طبق آيين نامه اتاق ايران جهت تكميل مدارك صدور كارت بازرگاني.

ك- تشكيل اتحاديه هاي صادراتي و وارداتي و سنديكاهاي توليدي در زمينه فعاليت هاي بازرگاني، صنعتي، معدني و خدماتي طبق مقررات مربوط.

ل- دائر كردن دوره هاي كاربردي در رشته هاي مختلف بازرگاني، صنعتي، معدني و خدماتي متناسب با احتياجات كشور.

م- تهيه، صدور،و تاييد اسنادي كه طبق مقررات بين المللي به عهده اتاق ايران مي باشد با هماهنگي وزارت بازرگاني.

ن- تشكيل اتاق هاي مشترك با كشورهاي دوست با هماهنگي وزارت بازرگاني و امور خارجه. 



برخي از قوانين صادرات و واردات اتاق بازرگاني و صنايع و معادن جمهوري اسلامي ايران


ماده1- به منظور كمك به فراهم آوردن موجبات رشد و توسعه اقتصاد كشور، تبادل افكار و بيان آراء و عقايد مديران صنعتي، معدني، كشاورزي و بازرگاني به موجب وظايف و اختيارات اين قانون اتاق بازرگاني و صنايع و معادن جمهوري اسلامي ايران تاسيس مي شود.


ماده2- اتاق بازرگاني و صنايع و معادن جمهوري اسلامي ايران موسسه اي غيرانتفاعي است كه داراي شخصيت حقوقي و استقلال مالي مي باشد.


ماده3- مركز اتاق بازرگاني و صنايع و معادن جمهوري اسلامي ايران كه در اين قانون «اتاق ايران» ناميده مي شود، در تهران مي باشد.


ماده4 - حوزه فعاليت اتاق شهرستان محدود به حدود تعيين شده در قانون تقسيمات كشور است و اتاق شهرستانها داراي شخصيت حقوقي بوده و در امور اداري و مالي خود براساس مقررات مربوطه مستقل مي باشد.


تبصره1- تاسيس اتاق در شهرستانها منوط به داشتن حداقل 50 عضو مي باشد.


تبصره2- تهران مانند ساير شهرستانها داراي اتاق مستقل بوده و حوزه فعاليت و شرح وظايف آن با بقيه اتاقها يكسان است.


تبصره3- نحوه و ميزان كمك مالي اتاق ايران به اتاق شهرستانها منوط به تصويب هيات رييس اتاق ايران است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.