چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۰۳

صنعت صادرات سيمان ايران

صادرات و واردات - در اين وبلاك شما را با مضوعات صادرات و واردات ، فروش عمده ، عمده فروشي آشنا ميكنيم .

صنعت صادرات سيمان ايران

۴ بازديد

صادرات سيمان-صادرات و واردات

سيمان يكي از پر مصرف ترين فرواده هاي صنعتي دنيا ميباشد ولي ارزش آن به نسبت حجم زيادي اشغال ميكند پايين است . و به همين علت هم عواملي مانند  مسافت ،هزينه هاي حمل و نقل و انرژي بر  صادرات سيمان و فروش اين محصول  بسيار تاثير گذاشته است.

شعاع صادرات سيمان با توجه به اينكه سيمان كالايي حجيم است و از هزينه هاي بالايي براي انبارداري برخوردار است ،محدود بوده و توليد آن بسته به مصرف و نوسان بازار متغير است .

در حال حاضر در بسياري از كشورها راه سازي به وسيله سيمان صورت ميگيرد و جايگزين قير شده است كه اين راهكار بازار خوبي را در كشورهاي مختلف ايجاد كرده است، زيرا قير بسيار گران تر از سيمان مي باشد و همچنين قير زيان بيشتري به محيط زيست وارد مي نمايد.

سيمان بعنوان مهمترين و پرمصرف ترين و ارزشمندترين كالاي استراتژيك قرن حاضر بشمار مي رود و سيمان ايران به ۲۴ كشور جهان از جمله كشور هاي عراق، آذربايجان، تركمنستان، افغانستان، روسيه، قزاقستان، تاجيكستان، كويت، پاكستان، قطر، سومالي، تركيه، امارات، گرجستان، عمان، تانزانيا، عربستان، ارمنستان، ازبكستان، قرقيزستان، واتيكان، هند، سوازيلند و چين صادر ميشود .

 

رقباي ايران در صادرات سيمان

 
كشور هاي مهم توليد كننده سيمان عبارت اند از:  چين – هند – ايران – تركيه – برزيل – روسيه

ايران به عنوان چهارمين توليد كننده دنيا، حدود دو درصد از سهم جهاني سيمان را به خود اختصاص داده است، پتانسيل صادرات سيمان ايران بسيار فراتر از آمار نشان داده شده در سايت كالاتريد مي باشد و كشورهاي بسياري را ميتوان براي صادرات كالا از جمله سيمان بازاريابي نمود تا سهم اين كالا در صادرات بالاتر شود. كيفيت سيمان ايران از بسياري از رقبا بالاتر مي باشد ولي بعضا كشورها تنها در قيمت اين كالا رقابت ميكنند و از لحاظ كيفيت رقابتي با ايران نميتوانند داشته باشند.

كشور چين بزرگترين توليد كننده سيمان ميباشد  .چين و تركيه از بزرگترين رقباي ايران در صنعت صادرات سيمان به شمار ميروند و با توجه به صادرات سيمان از چين به افغانستان صادرات اين محصول از ايران به افغانستان كاهش يافته است.

نائب رئيس مشترك ايران و افغانستان تعرفه‌ بالا، جاده‌هاي نامناسب، تخليه بار كاميون‌ها در مرزها را مهمترين علت كاهش صادرات سيمان به افغانستان دانست.

رقباي اصلي صادراتي ايران در صادرات سيمان به عراق ، كشورهاي تركيه، امارات و پاكستان هستند كه  هر سه كشور بازار عراق را هدف قرار دادند. در حالي كه ايران حضور تاثيرگذاري در ديگر بازارهايي كه كشورهاي تركيه، پاكستان و امارات دارند را در دست ندارد.

ادامه ي مطلب را در سايت كالاتريد مطالعه كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.