چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۰۳

صادرات پسته

صادرات و واردات - در اين وبلاك شما را با مضوعات صادرات و واردات ، فروش عمده ، عمده فروشي آشنا ميكنيم .

صادرات پسته

۳ بازديد

صادرات پسته ايران

 

با توجه به ارزش  بالاي صادرات غير نفتي ، صادرات پسته و ارز آوري حاصل از آن ، شناخت عوامل موثر بر عرضه و تقاضاي صادرات پسته جايگاه ويژه اي دارد. پسته در كشور هايي نظيرايران،سوريه ،تركمنستان و غرب افغانستان رشد ميكند .

ايران ساليانه حدود 250000 تن پسته توليد ميكند كيفيت و همچنين كميت محصولات ايراني بالاست از اين رو ايران در زمينه ي صادرات پسته  از نظر كميت و كيفيت مقام اول را در دنيا دارد و بعد از ايران آمريكا و تركيه به ترتيب جايگاه دوم و سوم را دارند.ايران و ايالات متحده آمريكا، دو كشور اصلي در زمينه توليد و صادرات پسته در جهان هستند ولي با وجود اينكه ميزان توليد پسته در آمريكا هم تقريبا با توليد اين محصول در  ايران برابري ميكند ولي كيفيت و طعم پسته ي ايراني حرف اول را در دنيا ميزد و به همين  قيمت پسته ي كشور عزيزمان ايران به نسبت گران تر از آمريكا ميباشد و تجاري كه حوزه ي صادرات و واردات كشاورزي فعاليت دارند ، پسته ي ايران را اولويت خود قرار داده اند.

 

صادرات پسته از ايران

توليد و صادرات پسته ي ايراني ، سالانه در حدود 4/1 تا 7/ 1ميليارد دلار براي ايران، درآمدزايي مي‌كند . مناطق اصلي توليدكننده ي پسته ي ايران استان كرمان و شهرستان رفسنجان هستند كه 80 درصد از پسته ي  ايران را توليد ميكنند .

نسبت صادرات پسته به كشورهاي مختلف ، متفاوت است . طيف گسترده اي از كشورهاي پنج قاره خريداران مستقيم پسته خندان ايران هستند. به گفته ي اپايگاه اطلاع رساني وزارت جهاد كشاورزي، در شش ماهه اول سال 95، بيش از 40 هزارتن پسته خشك و با پوست تازه و مغز پسته به ارزش 381 ميليون و 647 هزار از ايران صادر شده است.

 

براي مطالعه ي ادامه ي مطلب و كسب اطلاعات جامع از صادرات پسته به سايت كالاتريد مراجعه كنيد .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.